Kalóz EB Beszámoló óráról-órára 2019-10-28 00:00


Kalóz EB Beszámoló óráról órára (HUN 114) 

2019.09.11 20:00 ASE csarnok, mikrobusz átvétel 
2019.09.12 6:00 Indulás Paksról Sopronba. Vittük magunkkal a XXR-931 utánfutót, sója kocsival 
2019.09.12 10:00 Sopron, Hirschler-Glas Kft. Pakolás után a dupla Harken utánfutót elhoztuk, az XXR-931 ideiglenesen ott marad 
2019.09.12 13:30 Megérkezünk Balatonfüredre, lepakolás és a HUN 114 felszerelése az IVT-re. 
2019.09.13 10:30 2 IVT futam, két 2. hely, ezzel az első napon a 3. helyen állunk, de mivel délután indulnunk kell az EB-re, így a szombati napot kihagyjuk, így is a 7. helyen végeztünk! 
2019.09.13 17:00 Miután a dupla futóra felpakoltuk a HUN 114 és a HUN 81 kalózokat, 4-en (Nagy R., Nyeste G., Kovács-Buna B., Mészáros M.) útnak indultunk. Bfüred – Paks – Szekszárd –Baja – Szeged 
2019.09.13 22:00 Dr. Pávics László Szatymaz melletti rezidenciáján töltöttük az éjszakát, ahová megérkezett a HUN 300 is, Villamosékkal a fedélzeten. 
2019.09.14 11:00 Elindultunk a hosszú útra. Bevásárlás, tankolás 
2019.09.14 12:30 Átléptük a Magyar-Szerb határt 
2019.09.14 15:15 Elértük Belgrádot, egy kis pihenés egy benzinkúton, aztán irány tovább 
2019.09.14 19:30 Szerb-Bolgár határ, viszonylag gyorsan és problémamentesen átjutunk 
2019.09.14 20:30 6 km olyan útszakasz, amihez képest a Paks-Németkér út valóságos sztráda. 10-15 km/h tudunk haladni és még így is komolyan aggódtunk a hajókért. 
2019.09.14 23:20 Szófia, körgyűrű, ismét egy kis pihenés egy benzinkúton. 
2019.09.15 03:00 Bolgár-Török határ. 4 óra várakozás 
2019.09.15 07:20 Végre beengedtek, irány Isztambul. 
2019.09.15 10:45 Átkeltünk a Boszporuszon. 
2019.09.15 12:35 Megérkeztünk Bayramoglu-ba. Éppen elállt az eső, így szárazon tudtunk lepakolni. Utána intéztük a felmérést és a nevezést. Minden rendben volt.
2019.09.15 17:00 Megnyitó ceremónia, köszöntés, zászlófelvonások, himnuszok. Utána beach party 
2019.09.15 20:30 A szállodai szobában hulla fáradtan elaludtunk. 
2019.09.16 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában. 
2019.09.16 10:00 A kikötőben hajó szerelés a tervezett próba futamra. 
2019.09.16 11:00 Szél hiány miatt halasztás. 
2019.09.16 13:00 Megjött a szél, irány a víz. A mezőny első felében végeztünk, de hivatalos eredményt nem adtak ki. 
2019.09.16 17:00 Pihenés a szálloda kültéri medencéjénél. 
2019.09.17 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában. 
2019.09.17 09:00 Hajó szerelés a kikötőben. 
2019.09.17 10:00 Szél hiány miatt halasztás. 
2019.09.17 13:00 Megjött a szél, irány a víz. 1. futamban 10. hely körül értünk a kreuz bójához, de ott egy szembe áramlás miatt többed magunkkal belekeveredtünk egy tumultusba, így végül 22. hely lett belőle. 
        A 2. futamban egyre gyengülő szélben pályát rövidítettek, a 10. helyre értünk be. 

 A magyar egységek eredményei: 
 HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó)    12.0 ; 3.0 
 HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond)  20.0 ; 4.0 
 HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE)) 22.0 ; 10.0 
 HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás)  26.0 ; 15.0 
 
2019.09.17 17:00 Futamok utáni elpakolás, pihenés a szállodában 
2019.09.18 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában. 
2019.09.18 09:30 Buszos kirándulás Isztambulban. Kék mecset, Hagia Sophia múzeum, Topkapi palota, Nagy bazár 
2019.09.18 20:30 Visszaérkezés a szállodába (Nagy Robi belázasodott) 
2019.09.19 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában. 
2019.09.19 09:00 Hajó szerelés a kikötőben. 
2019.09.19 11:00 15 csomós ÉK szél, 1. futam 14. hely. 
  A 2. futam teljes káosz, rossz rajt, rossz oldal, 32. hely 
  A 3. futam is nehezen indult, de a végül 21. hely (A Robi végig lázasan nyomta) 
 
A magyar egységek eredményei: 
 HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó)    34.0 ; 46.0 (RET) ; 24.0 
 HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond)  29.0 ; 22.0 ; 25.0 
 HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE)) 14.0 ; 32.0 ; 21.0 
 HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás)  5.0 ; 28.0 ; 9.0 
 
2019.09.19 20:00 Robi izzadt a szállodai szobában, a többiek elmentek autentikus kebabot enni. 
2019.09.20 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában. 
2019.09.20 09:00 Erős szél (20-25 csomó) és a várható erősödés (ami meg is jött) miatt halasztás. 
2019.09.20 14:00 A legyengülő szélben kimentünk a vízre, de futamot nem tudtak rendezni, cserébe 2 és fél órát áztunk kint a vizen az esőben. 
2019.09.20 18:00 Beach party 
2019.09.21 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában. 
2019.09.21 10:00 3 nagyon kemény futam a 22-27 csomós szélben. 

 A magyar egységek eredményei: 
 HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó)    32.0 ; 19.0 ; 26.0 
 HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond)  23.0 ; 27.0 ; 46.0 (DNC) 
 HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE)) 20.0 ; 11.0 ; 21.0 
 HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás)  21.0 ; 46.0 (DSQ) ; 13.0 
 
2019.09.21. 15:30 Hajó leszerelés, felpakolás az utánfutókra, indulásra kész állapotban 
2019.09.21 18:00 Záró ceremónia, eredményhirdetés  

 A végeredmény tekintetében a magyarok: 
 18. HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás) 
 19. HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE)) 
 23. HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó) 
 24. HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond) 

2019.09.21 23:00 Minden összepakolva, szálloda kifizetve, alvás 
2019.09.22 04:00 Indulás haza 
2019.09.22 07:25 Török-Bolgár határ, viszonylag simán átjutunk, bár egy bolgár határőr tett egy kísérletet, hogy hátráltasson minket, de aztán belátta, hogy a futón lévő felső hajóba ő még sem akar belenézni. 
2019.09.22 11:20 Szófia, körgyűrű, utána a 6 km-es horror útszakasz 
2019.09.22 13:00 Bolgár-Szerb határ, simán átmegyünk. 3 euró a szokásos bolgár fertőtlenítés 
2019.09.22 17:00 Belgrád 
2019.09.22 19:20 Szerb-Magyar határ. 1,5 órát araszoltunk a sorban mire átjutottunk. 
2019.09.22 22:00 Ismét Dr. Pávics László Szatymaz melletti rezidenciáján. Nyeste Gabi hajóját átpakoltuk a saját utánfutójára, mivel haza utunk ott szétvált. 
  A doki és családjával elköltöttük a vacsorát majd elbúcsúztunk egymástól és tovább indultunk 
2019.09.23 01:45 Megérkeztünk Szekszárdra. Robinál leakasztottuk a futót és én tovább indultam immáron egyedül a mikrobusszal. 
2019.09.23 02:30 10 nap 20.5 óra után végre ismét itthon. 
2019.09.23 11:00 ASE csarnok, mikrobusz leadás 
 
A magunk elé megfogalmazott célokat szinte maradéktalanul elértük: 
 A helyezés tekintetében a mezőny első felében végeztünk  Minden nemzetből megelőztünk legalább egy egységet  Vigyáztunk magunkra és a felszerelésünkre  Jól éreztük magunkat 
Egy kis szerencsével és egy-egy jobb döntéssel szebb is lehetett volna a végeredmény, de a 10., 11., 14. helyezésekre így is büszkék lehetünk. A következő EB 2 év múlva Svájcban lesz, ott lesz lehetőség előrébb kerülni! 

A végére még egy kis számtan: 


Időtartam: 10 nap, 20.5 óra 
Megtett út: 3479 km 
Összköltség: 402.208 Ft (HUN 114) 
Autópálya díj + üzemanyag: 181.054 Ft 
Szállás díj + utasbiztosítás: 117.755 Ft 
Nevezési díj:   54.160 Ft 
Isztambuli kirándulás:  34.011 Ft (fakultatív program) 
Hajó biztosítás:   15.300 Ft 
 
Köszönet a támogatásért: 
ASE:  Mikrobusz 
ASE VSC: Nevezési díj + hajó biztosítás – 69.460 Ft 
 
 
 
 
Beszámolót összeállította : Mészáros Miklós     
2019.10.28