Kalóz EB Beszámoló óráról-órára
2019-10-28 00:00
Kalóz EB Beszámoló óráról órára (HUN 114)
2019.09.11 20:00 ASE csarnok, mikrobusz átvétel
2019.09.12 6:00 Indulás Paksról Sopronba. Vittük magunkkal a XXR-931 utánfutót, sója kocsival
2019.09.12 10:00 Sopron, Hirschler-Glas Kft. Pakolás után a dupla Harken utánfutót elhoztuk, az XXR-931 ideiglenesen ott marad
2019.09.12 13:30 Megérkezünk Balatonfüredre, lepakolás és a HUN 114 felszerelése az IVT-re.
2019.09.13 10:30 2 IVT futam, két 2. hely, ezzel az első napon a 3. helyen állunk, de mivel délután indulnunk kell az EB-re, így a szombati napot kihagyjuk, így is a 7. helyen végeztünk!
2019.09.13 17:00 Miután a dupla futóra felpakoltuk a HUN 114 és a HUN 81 kalózokat, 4-en (Nagy R., Nyeste G., Kovács-Buna B., Mészáros M.) útnak indultunk. Bfüred – Paks – Szekszárd –Baja – Szeged
2019.09.13 22:00 Dr. Pávics László Szatymaz melletti rezidenciáján töltöttük az éjszakát, ahová megérkezett a HUN 300 is, Villamosékkal a fedélzeten.
2019.09.14 11:00 Elindultunk a hosszú útra. Bevásárlás, tankolás
2019.09.14 12:30 Átléptük a Magyar-Szerb határt
2019.09.14 15:15 Elértük Belgrádot, egy kis pihenés egy benzinkúton, aztán irány tovább
2019.09.14 19:30 Szerb-Bolgár határ, viszonylag gyorsan és problémamentesen átjutunk
2019.09.14 20:30 6 km olyan útszakasz, amihez képest a Paks-Németkér út valóságos sztráda. 10-15 km/h tudunk haladni és még így is komolyan aggódtunk a hajókért.
2019.09.14 23:20 Szófia, körgyűrű, ismét egy kis pihenés egy benzinkúton.
2019.09.15 03:00 Bolgár-Török határ. 4 óra várakozás
2019.09.15 07:20 Végre beengedtek, irány Isztambul.
2019.09.15 10:45 Átkeltünk a Boszporuszon.
2019.09.15 12:35 Megérkeztünk Bayramoglu-ba. Éppen elállt az eső, így szárazon tudtunk lepakolni. Utána intéztük a felmérést és a nevezést. Minden rendben volt.
2019.09.15 17:00 Megnyitó ceremónia, köszöntés, zászlófelvonások, himnuszok. Utána beach party
2019.09.15 20:30 A szállodai szobában hulla fáradtan elaludtunk.
2019.09.16 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában.
2019.09.16 10:00 A kikötőben hajó szerelés a tervezett próba futamra.
2019.09.16 11:00 Szél hiány miatt halasztás.
2019.09.16 13:00 Megjött a szél, irány a víz. A mezőny első felében végeztünk, de hivatalos eredményt nem adtak ki.
2019.09.16 17:00 Pihenés a szálloda kültéri medencéjénél.
2019.09.17 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában.
2019.09.17 09:00 Hajó szerelés a kikötőben.
2019.09.17 10:00 Szél hiány miatt halasztás.
2019.09.17 13:00 Megjött a szél, irány a víz. 1. futamban 10. hely körül értünk a kreuz bójához, de ott egy szembe áramlás miatt többed magunkkal belekeveredtünk egy tumultusba, így végül 22. hely lett belőle.
A 2. futamban egyre gyengülő szélben pályát rövidítettek, a 10. helyre értünk be.
A magyar egységek eredményei:
HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó) 12.0 ; 3.0
HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond) 20.0 ; 4.0
HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE)) 22.0 ; 10.0
HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás) 26.0 ; 15.0
2019.09.17 17:00 Futamok utáni elpakolás, pihenés a szállodában
2019.09.18 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában.
2019.09.18 09:30 Buszos kirándulás Isztambulban. Kék mecset, Hagia Sophia múzeum, Topkapi palota, Nagy bazár
2019.09.18 20:30 Visszaérkezés a szállodába (Nagy Robi belázasodott)
2019.09.19 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában.
2019.09.19 09:00 Hajó szerelés a kikötőben.
2019.09.19 11:00 15 csomós ÉK szél, 1. futam 14. hely.
A 2. futam teljes káosz, rossz rajt, rossz oldal, 32. hely
A 3. futam is nehezen indult, de a végül 21. hely (A Robi végig lázasan nyomta)
A magyar egységek eredményei:
HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó) 34.0 ; 46.0 (RET) ; 24.0
HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond) 29.0 ; 22.0 ; 25.0
HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE)) 14.0 ; 32.0 ; 21.0
HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás) 5.0 ; 28.0 ; 9.0
2019.09.19 20:00 Robi izzadt a szállodai szobában, a többiek elmentek autentikus kebabot enni.
2019.09.20 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában.
2019.09.20 09:00 Erős szél (20-25 csomó) és a várható erősödés (ami meg is jött) miatt halasztás.
2019.09.20 14:00 A legyengülő szélben kimentünk a vízre, de futamot nem tudtak rendezni, cserébe 2 és fél órát áztunk kint a vizen az esőben.
2019.09.20 18:00 Beach party
2019.09.21 07:00 Ébresztő, utána svédasztalos reggeli a szállodában.
2019.09.21 10:00 3 nagyon kemény futam a 22-27 csomós szélben.
A magyar egységek eredményei:
HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó) 32.0 ; 19.0 ; 26.0
HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond) 23.0 ; 27.0 ; 46.0 (DNC)
HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE)) 20.0 ; 11.0 ; 21.0
HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás) 21.0 ; 46.0 (DSQ) ; 13.0
2019.09.21. 15:30 Hajó leszerelés, felpakolás az utánfutókra, indulásra kész állapotban
2019.09.21 18:00 Záró ceremónia, eredményhirdetés
A végeredmény tekintetében a magyarok:
18. HUN 4313 (Bödör Gergely (ASE) – Bakos Barnabás)
19. HUN 114 (Nagy Róbert (ASE) – Mészáros Miklós (ASE))
23. HUN 300 (Gerő András - Gerő Ildikó)
24. HUN 81 (Nyeste Gábor (ASE) – Kovács-Buna Botond)
2019.09.21 23:00 Minden összepakolva, szálloda kifizetve, alvás
2019.09.22 04:00 Indulás haza
2019.09.22 07:25 Török-Bolgár határ, viszonylag simán átjutunk, bár egy bolgár határőr tett egy kísérletet, hogy hátráltasson minket, de aztán belátta, hogy a futón lévő felső hajóba ő még sem akar belenézni.
2019.09.22 11:20 Szófia, körgyűrű, utána a 6 km-es horror útszakasz
2019.09.22 13:00 Bolgár-Szerb határ, simán átmegyünk. 3 euró a szokásos bolgár fertőtlenítés
2019.09.22 17:00 Belgrád
2019.09.22 19:20 Szerb-Magyar határ. 1,5 órát araszoltunk a sorban mire átjutottunk.
2019.09.22 22:00 Ismét Dr. Pávics László Szatymaz melletti rezidenciáján. Nyeste Gabi hajóját átpakoltuk a saját utánfutójára, mivel haza utunk ott szétvált.
A doki és családjával elköltöttük a vacsorát majd elbúcsúztunk egymástól és tovább indultunk
2019.09.23 01:45 Megérkeztünk Szekszárdra. Robinál leakasztottuk a futót és én tovább indultam immáron egyedül a mikrobusszal.
2019.09.23 02:30 10 nap 20.5 óra után végre ismét itthon.
2019.09.23 11:00 ASE csarnok, mikrobusz leadás
A magunk elé megfogalmazott célokat szinte maradéktalanul elértük:
A helyezés tekintetében a mezőny első felében végeztünk Minden nemzetből megelőztünk legalább egy egységet Vigyáztunk magunkra és a felszerelésünkre Jól éreztük magunkat
Egy kis szerencsével és egy-egy jobb döntéssel szebb is lehetett volna a végeredmény, de a 10., 11., 14. helyezésekre így is büszkék lehetünk. A következő EB 2 év múlva Svájcban lesz, ott lesz lehetőség előrébb kerülni!
A végére még egy kis számtan:
Időtartam: 10 nap, 20.5 óra
Megtett út: 3479 km
Összköltség: 402.208 Ft (HUN 114)
Autópálya díj + üzemanyag: 181.054 Ft
Szállás díj + utasbiztosítás: 117.755 Ft
Nevezési díj: 54.160 Ft
Isztambuli kirándulás: 34.011 Ft (fakultatív program)
Hajó biztosítás: 15.300 Ft
Köszönet a támogatásért:
ASE: Mikrobusz
ASE VSC: Nevezési díj + hajó biztosítás – 69.460 Ft
Beszámolót összeállította : Mészáros Miklós
2019.10.28