Finn Master VB - Garda tó
2016-05-30 00:00
Finn
Masters VB, Torbole, Garda tó 2016. május
Utazás a 11 méteres szerelvénnyel Graz felé, Ausztrián
át, így lényegesen olcsóbb, 1750 km oda vissza, szerencsére eseménymentesen,
csak párszor állítottak meg, migránsok után keresgélve.
Szállás camping, alvás a sufni tuning lakóautómban. Fűtés
olajradiátor, hűtő, így nem fáztam a hegyek között, s nem volt akadálya a
futamok utáni békés bambulásnak hideg sörrel a kezemben Majthényi Zsombor
társaságában, kinek személye garancia volt arra is, hogy nem kellett
gondolkodnom sokat, csináltam, amit mondott, mentem amerre mondta.
Tartózkodási helyem tökéletesnek bizonyult; pár méterre a hajómtól,
akadálymentes, gyors sólyázás.
Étkezések. Reggeli egy marék pirula, szalámi (Februári
disznóvágásból, megunhatatlan.), kenyér, uborka. Ebéd kint a vízen, csokinak
álcázott fűrészpor ízű energiaszelet. Vacsora potyázás a pasta party-n a rendező clubban, néhány pizza. De előkerült
a 80-as években utoljára használt camping gáztűzhelyünk is. Édesanyám hónapokra
elég elemózsiát csomagolt, de kipróbáltam a Czakói úr kimondottan vitorlázásra
javasolt Tescós chilis bab konzervét is. Ajánlom mindenkinek. Íz világában
sajátosan keveredik a honvédség emléke és az üzemi koszt hangulata.
A Garda tó maga, egy nagyon szép
hely. Magas, hófödte csúcsok, mediterrán növényzet, csillogó víztükör, mely
több száz méteres mélysége árbocomnak nyugalomra adott okot taknyolás esetén
is.
Időjárás. Két verziót tapasztaltam. Ha esik, nincs szél. Ez
egyszerű, csak unalmas. Viszont ha süt a nap, akkor délelőtt északról, majd
némi szélmentes perc után délről fúj stabilan, nagyon szépen, erősen.
Hihetetlen volt megtapasztalni, hogy percre pontosan érkezett. Így könnyű
versenyt rendezni.
A víz hideg, az összes vízre
szánt ruhámat felvettem, s mégis vacogtam.
350 fölötti finnes; érkeznek különböző szállító eszközökkel, járművekkel,
különböző égtájakról.
Teljesen abban a hitben ringattam magam, hogy életem legjobbját fogom
menni, erre a legrosszabbat sikerült összehozni. Igazságos sportág, nem érdemeltem
mást.
Csütörtöki utazás után pénteken 2 órás edzés, fújt mint a barom, alig
bírtam visszacsúszkálni a kikötőbe. Vasárnapi idegi rákészülésként
felkerékpároztam egy hegyi faluba, megnéztem felülről a pályát, onnan a
magasból nem tűnt vészesnek a sztori.
Télen vett vitorlám nem ment át a felmérésen, így maradt a B verzió; az
erőszeles „zsákvászon” használata. Ezzel nem szoktam elöl lenni, viszont
legalább nem lobogtattam rojtosra a jó vitorlámat a hosszú vízi halasztások
alatt.
Nyomorom fokozta, hogy az eddig csak támaszkodásra használt jobb térdem még
hétfőn bedagadt, s bár ezt a reggelenkénti bogyóval ellensúlyoztam, de így sem
volt komfortos, fickós hetem. A futamokon mindig fújó alap 5 bft-ban nem jelentett
előnyt a 85 kg-om.
7 futamból 2 jó rajtot sikerült összehoznom, a többinél féltettem berakni a
drágámat a szűk helyre. Elszakítottam az alsó élem kötelét, megtörtem a 2
hónapja javított kormányom, az albám vége szétnyílt, mint a ropogósra sült
velőrózsa, s megkoronázva a hetet az utolsó futamban nem tudván leejteni
izomból elgombáztam a RUS 71-et. Drágám és én karcolás nélkül megúsztuk, a
polgártárs még nem reagált az email-emre, hogy mekkora kár érte.
A pályán idegenül érezve magam, komolyabb terv nélkül közlekedtem,
próbáltam mindig a fal felé menni, ezt általában addig húztam, míg elfogyott a
szél, s ott ragadtam. Bő szeles szakaszokon gyakorta a talpon maradásért
küzdöttem. Kétszer rossz bóját vettem, mentségem, hogy tömegesen jártunk
így. Eleve – szerintem – kicsik voltak a
bóják, és összecsúsztak a pályák.
Az esős, szélmentes napon, bámészkodtam a kishajós klubokban, számos
ötletes megoldást tapasztaltam. Külön kiemelném az OP szimulátort és a
hajótároló oldalából kialakított vitorlatárolót.
Kissé demoralizáló volt, a nyugdíjasok száguldozása gyönyörű
konfigurációikkal. Közel 2 milliárd HUF értékű finn volt helyben, 1 azaz 1
hajót láttam ami idősebb volt az enyémnél…
Viszont gyönyörű képek égtek be a fejembe remélem örökre; szikrázó
napsütésben, havas csúcsok között, 350 finn igyekszik kifelé a rajthoz.
Összességében fantasztikus volt a kishajós fellegvárban, csak a
vitorlázásra koncentrálni közel 10 napot. Nagyon szeretem ezt csinálni.
Kicsapva ridegtartásra (olyan hülyék közé, amilyen én is vagyok), nincs a fejem fölött semmi, összerogyásig
szenvedni, szét fagyni a 4.5 méteres hajóban, és este lelki betegen morgolódni
egy olyan futam miatt, aminek eredményére már 2 nap múlva nem is emlékszem.
Csak a család ne hiányozna annyira…
Az viszont kiderült, hogy mint a hardverben, mint a szoftverben nem tudtam
elfogadhatóan szerepelni; ennyit a bír a hajóm, a pénztárcám, és én is. Ennél
jobban nem tudok felkészülni. (Mióta elment a hó kerékpáron járok dolgozni,
heti 2 futás az ürgén már régóta megvan, többet ültem a kiülő padomon, mint a WC-n,
az idén már 64 finnben eltöltött órám van. ) Ennyit tudok.
Bár tegnap hallottam egy ürgétől ( kinek porig égett a háza ):
„A kudarc csak a kaland egy állomása, nem vége.”
(S 15 perce hívott a Tivadar mester, hogy menjünk
hétvégén Agárdra J.)
Eredmény; 356-ból a stílszerű 269. Kategóriámban 10-et tudtam
megverni.
http://circolovelatorbole.com/uploads/regate/95_finn-master-world-championsip-2016.html
Fénykép album :
https://drive.google.com/folderview?id=0B8aaScZSTq7bZzY3SkJDR2g2SnM&usp=sharing